Виховна робота

Дітям про радіацію



Мета: формувати у вихованців поняття про радіацію, про можливі наслідки, виховувати бережливе ставлення до природи

Діти, чи знаєте ви, що означає слово «радіація»? Адже слово «радіація» ви чуєте дуже часто. Його промовляють диктори радіо. Про радіацію розповідають у програмах телебачення. То ж,  що таке радіація? Слово «радіація» походить від іноземного латинського слова «радіус», що означає «промінь». Тобто те, що рухається в просторі, як промінь світла.

Радіація викликає у людей променеву хворобу. Якщо доза опромінення значна, людина помирає за кілька годин, через ураження нервової системи. Дещо менші дози призводять до смерті приблизно за тиждень через пошкодження внутрішніх органів чи втрати організмом здатності протидіяти хворобам (імунодефіцит). Ще менші дози викликають рак (тяжка смертельна хвороба)  та генетичні порушення, що проявляються у дітей, батьки яких були опроміненні.

Радіація належить до канцерогенів. Канцероген – це речовина, яка спричиняє рак. Назва ця походить від латинських слів «канцер» – рак і «ген» - продовжувати. Коли людина захворює на рак, в її організмі починають розмножуватися клітини-повтори. Вони нічого не вміють робити, а лише знищують інші клітини й утворюють пухлини в різних частинах тіла.

Канцерогенів у нашому житті дуже багато. Це й отрути, якими обробляють рослини від шкідників, і відходи багатьох заводів, і вихлопні гаси автомобілів. І радіація. Канцерогени містяться скрізь – у повітрі, у воді, на землі, в рослинах і тваринах.

Навіть у чистих продуктах можуть утворюватися канцерогени. Наприклад, якщо масло розігріти до кипіння, то в ньому з’являться канцерогени. Тому смажена їжа шкідлива.

Набагато корисніше їсти просту свіжу їжу, ніж ковбаси, солодощі та напої. До яких додають консерванти, барвники. Ароматизатори, - ці речовини також часто є канцерогенами.

А чи знаєте ви, діти, що таке забруднена зона? Про це ми зараз поговоримо.

Ви повинні знати, що на Землі вже не залишилося цілком чистих місць. Вітер, ріки, морські течії розносять шкідливі речовини по всьому світові. Навіть у снігах Антарктиди вчені знаходять канцерогени.

Та є на нашій планеті місця, де канцерогенів так багато, що жити там не можливо. Їх називають зонами екологічного лиха. На щастя, таких зон ще небагато.

На території України є така зона екологічного лиха. Це 45 - кілометрова  зона довкруги Чорнобильської атомної електростанції.  В 1986 році на електростанції сталася аварія, і в повітря потрапило багато радіоактивних речовин. Вітер розніс їх на таку величезну відстань, що підвищений рівень радіації виявили навіть у Китаї. Та найбільше постраждали жителі Білорусі, України, Росії.

Після аварії минуло чимало років. Радіоактивні речовини осіли на Землю. Потрапили в ріки, просочилися в підземні води. Тепер вони найчастіше потрапляють у людський організм з водою та їжею.

Діти, а чи знаєте ви, як захиститися від забруднень?

Для того щоб захиститися від забруднень, треба дотримуватися певних правил:

• гратися у дворі або в парку, а не біля дороги;

• не пити сирої води, перед кип’ятінням воду з-під крана треба відстоювати декілька годин;

• ретельно мити овочі та фрукти;

• щоліта хоча б на місяць виїжджати у чисту зону, не засмагати на сонці, сонячна радіація шкодить тим, хто живе у забрудненій зоні;

• намагатися не їсти харчі, для вирощування яких використовують хімічні добрива, віддавати перевагу свіжим продуктам, а не консервованим; вареним стравам, а не смаженим

 

Використані джерела: http://vysoki-bairaky.com.ua/wp-content/uploads/2013/12/%D0%94%D1%96%D1%82%D1%8F%D0%BC-%D0%BF%D1%80%D0%BE-%D1%80%D0%B0%D0%B4%D1%96%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8E.doc

Правила пожежної безпеки для дітей:

пам’ятка

 Щоб не сталося пожежі

Не грайся із сірниками та запальничками

Не розпалюй самостійно багаття

 Не вмикай без дорослих чайник, праску та інші електричні прилади

Не грайся рідиною, що легко займається (бензин, гас тощо)

Не бери до рук петарди та інші піротехнічні засоби

Що робити у разі пожежі

Не панікуй

Повідом дорослих

Подзвони за номером 101

Закрий рот та ніс вологою тканиною

Виходь із приміщення, плазуючи підлогою

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/2358-pravila-pojejno-bezpeki-dlya-dtey


Тема: Правила перебування біля залізничної колії.

Мета: інформувати вихованців щодо правил поведінки на залізниці, розвивати пильність, увагу, виховувати любов до життя, вміння безпечно поводитися у залізничному транспорті, біля залазниці

Обладнання: ілюстрація-памятка.


Хід:

І Повідомлення теми

ІІ. Знайомство з пам’ятками

1. Дотримуйтесь правил особистої безпеки при переході через залізничні колії та знаходження поблизу них. Привчайте до цього своїх дітей. Пам'ятайте, що залізниця являється зоною підвищеної небезпеки і неможливо огородити тисячі кілометрів магістралі, як огороджуються промислові об'єкти. Необхідно знати, що зупинити зразу поїзд, як автомашину, не можливо, бо навіть при екстреному гальмуванні до повної зупинки поїзд по інерції проїде щонайменше 800 - 1600 метрів. Крім того різке гальмування може призвести до аварії та травмування багатьох людей.

2. При переході через залізничні колії користуйтесь перехідними мостами або спеціально передбаченими для цього переходами. Не переходьте колії, коли наближається поїзд або локомотив, бо зекономлені хвилини можуть коштувати вашого життя.

3. Не дозволяйте дітям ходити або знаходитися на залізничних коліях і поблизу них без супроводу дорослих.

4. Рухомий склад, який стоїть, обходьте на відстані не менше 5 м.

5. Не перелазьте під вагонами.

6. Будьте уважні на вокзалах, особливо при значному скупчені поїздів. Щоб не розгубитися і не стати жертвою нещасного випадку уважно слухайте об'яви по гучномовному зв'язку і дотримуйтесь вказівок оголошень.

7. Не залишайте без нагляду дітей.

8. При поїздці в поїзді не висовуйтесь з вікон і не викидайте сторонні предмети, оскільки можете бути самі травмовані, або травмувати працюючих на коліях людей.

9. Завчасно робіть посадку і своєчасно висадку із вагону - і тільки при повній зупинці поїзда.

10.Перед тим як увійти в небезпечну зону потрібно впевнитися у відсутності потяга, локомотива, тощо.

11.При наближенні поїзда треба зупинитися поза межами небезпечної зони, пропустити його і впевнившись у відсутності рухомого складу , що пересувається по сусідніх коліях почати перехід.

12.Наближаючись до залізничного переїзду, громадяни повинні уважно стежити за світловою і звуковою сигналізацією, а також положення шлагбаумів. Переходити колії дозволяється тільки при відкритому шлагбаумі. При відсутності шлагбаума ( коли переїзд не охороняється) перед переходом колії необхідно впевнитися що до переїзду не наближається поїзд.

13. Пішоходам забороняється:

§ Ходити по залізничних коліях.

§ Переходити і перебігати через залізничні колії перед потягом (або локомотивом, вагоном, дрезиною тощо), що наближається, якщо до нього залишилося менше ніж 400 м.

§ Переходити колію зразу після проходу потяга (або локомотива, вагона, дрезини тощо), не впевнившись, що по сусідніх коліях не пересувається рухомий склад.

§ Переходити залізничні переїзди при закритому положенні шлагбаума або при червоному світлі  світлофора переїзної сигналізації.

§ На станціях і перегонах пролізати під вагонами і перелізати через автозчепи для переходу через колію.

§ Проходити вздовж залізничної колії ближче п'яти метрів від крайньої рейки.

§ Проходити по залізничних мостах і тунелях, не обладнаних спеціальними настилами для проходу пішоходів.

§ Пролізати під закритим шлагбаумом на залізничному переїзді, а також виходити на переїзд, коли шлагбаум починає закриватися.

§ На електрифікованих лініях підніматися на опори, а також торкатись до металевих проводів заземлення, які ідуть від опори до рейки.

§ Наближатися до електропроводу, що лежить на землі, ближче ніж на 10 м

§ Підніматися на дах потягів, локомотивів, вагонів тощо.

§ Класти на рейки залізничної колії будь-які предмети.

§ Підходити ближче ніж на 0,5 метра до краю платформи після оголошення про подачу або прибуття потяга до його повної зупинки.

14. Пасажирам забороняється:

§ Проїжджати на дахах, підніжках, перехідних площадках вагонів.

§ Заходити у вагон і виходити з вагона під час руху потяга.

§ Висуватися із вікон вагонів і дверей тамбурів під час руху потяга.

§ Стояти на підніжках і перехідних площадках, відчиняти двері вагонів під час руху потяга, затримувати .автоматичні двері вагонів під час їх зачинення і відчинення.

§ Проїжджати у вантажних потягах без спеціального дозволу.

§ Знаходитись в потязі у нетверезому стані.

§ Залишати дітей без нагляду на вокзалі та в потязі.

§ Провозити у вагонах легкозаймисті, шкідливі і вибухові речовини.

§ Виходити із вагона на міжколійя і знаходитись там під час руху потяга.

§ Стрибати з платформи на залізничні колії.

§ Проводити на пасажирських платформах рухомі ігри.

§ Палити у вагонах (в тому числі в тамбурах) приміських потягів, а також у непередбачених для паління місцях вагонів пасажирських потягів.

§ Бігти по платформі поруч із вагоном потяга, що прибуває або відходить, а також перебувати ближче ніж 2 метри від краю платформи під час проходу потяга без зупинки.

§ Підходити до вагона до повної зупинки потяга.

§ Без потреби самовільно зупиняти потяг.

§ Самостійно перевозити ручну поклажу засобами, які призначені для перевезення пошти або багажу працівниками пошти та залізниці.

§ Розміщувати ручну поклажу в тамбурах вагона, коридорі салону, проходах купе та в проході вагона приміського потяга.

Використані джерела:

https://vseosvita.ua/library/pamatka-pravila-povedinki-na-zaliznici-85734.html


Виховна бесіда "Іскру гаси до пожежі, бо вогонь не має межі"

Мета: познайомити дітей з правилами поведінки під час виникнення пожежі в приміщенні, розвивати увагу, виховувати бережливе ставлення до власного життя.

 


Хід бесіди

 

1.    Вступне слово вчителя

Безпека життя – завдання кожного громадянина. Але навіть у власному домі повинні існувати правила протипожежної безпеки.

 

2.        Ознайомлення з правилами протипожежної безпеки в домі.

-                     Придумайте правила, які будуть перешкоджати виникненню пожежі у вашому будинку?

Категорично заборонено встановлювати газові балони в кухнях ( або місцях, пристосованих під кухні) без природного освітлення, розташованих у підвальних приміщеннях, де немає вікон для природної вентиляції.

Якщо газові балони встановлюються ззовні будівлі, то їх зберігають у спеціальних ящиках чи шафах з отворами. Не допускається зовнішня установка в запасних виходах, проїздах та з боку головних фасадів будинків, де є інтенсивний рух.

 Якщо на вікнах є решітки, то вони повинні відчинятися.

Не допускати дітей до газових приладів.

Не залишати ввімкненим газовий прилад без нагляду ( особливо на ніч )

 Замок на вхідних дверях повинен легко відчинятися зсередини.

Не залишати біля пічки віника та різних ганчірок.

 Стежити за справністю ізоляції проводів.

 Не зберігати у будинку легкозаймисті речовини та матеріали.

 Сірники – подалі від малечі!

3.Бесіда про поведінку під час пожежі.

Пожежа – це великий стрес для людини. У такому стані можна зробити неправильні дій, які пошкодять її здоров’ю чи життю.

-                     Що ж треба робити спершу, якщо у квартирі розпочалася пожежа?

Пожежа застала вас у приміщенні:

Ø  Ви прокинулись від шуму пожежі і запаху диму, не сідайте в ліжку, а скотіться з нього прямо на підлогу;

Ø  Повзіть по підлозі під хмарою диму до дверей вашого приміщення, але не    відчиняйте їх відразу

Ø  Обережно доторкніться до дверей тильною стороною долоні, якщо двері не гарячі, то обережно відчиніть їх і обережно виходьте;

Ø  Якщо двері гарячі, не відчиняйте їх – дим та полум’я не дозволить вам    вийти;

Ø  Щільно зачиніть двері, а всі щілини та отвори заткніть будь-якою тканиною, щоб уникнути подальшого проникнення диму та повертайтесь повзком у глибину приміщення і приймайте заходи для порятунку( зачинені двері затримують пожежу на 15 хвилин);

Ø  Присядьте, глибоко вдихніть повітря, розкрийте вікно, висуньтеся та кричіть: “ Допоможіть, пожежа!”

Ø  Якщо ви не в змозі розкрити вікно, розбийте віконне скло твердим предметом та зверніть увагу людей, які можуть викликати пожежну команду;

Ø  Якщо ви вибрались через двері, зачиніть їх і поповзом пересувайтесь до виходу у приміщення, рухаючись навкарачки, оскільки внизу менше диму. Щоб не обпекти обличчя і не наковтатися дрібних частинок диму, необхідно мокрою ганчіркою накрити голову, прикрити рот і ніс. Краще для цього взяти цупку тканину з плаща або пальта;

Ø  Обов’язково  зачиніть за собою всі двері;

Ø  Під час пожежі заборонено користуватися ліфтом;

Ø  Якщо ви знаходитесь у висотному будинку, не біжіть вниз крізь вогнище, а користуйтеся можливістю врятуватися на даху будівлі;

     У всіх випадках, якщо ви в змозі, зателефонуйте “101” і викличте пожежну команду. Головне – не панікувати.

4.Бесіда про можливість гасіння пожежі на початкових стадіях горіння.

- З чого треба розпочинати гасіння вогню?

Гасіння вогню треба розпочинати з вияснення причини горіння. Залежно від цього будуть вибиратися засоби гасіння.

Якщо причиною стала електромережа – предмет спочатку треба знеструмити.

Якщо горять легкозаймисті речовини та матеріали – вода не стане у пригоді.

5.      Підсумок.

- Що треба зробити найперше, коли розпочалася пожежа в будинку?

- Назвіть номер телефону, за яким ви будете викликати пожежників?

- Як вберегти органи дихання від чадного газу?

Використане джерело:

http://gymnasium45.edu.kh.ua/Files/downloads/%D0%91%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%B4%D0%B8%20%D0%B7%20%D0%BF%D0%BE%D0%B6%D0%B5%D0%B6%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D0%B8%20%283%29.doc


З 2014р. в Україні діє Національна Програма Духовного та Патріотичного виховання українського народу та об’єднання його навколо інституту Верховного Головнокомандувача Збройних Сил України - Президента України, автором ідеї якої є Головна Рада Українських Офіцерів. Національна програма на державному рівні запроваджена в усіх дошкільних загальноосвітніх, вищих навчальних закладах України.  Результати реалізації Національної Програми Духовного та Патріотичного виховання українського народу та об’єднання його навколо інституту Верховного Головнокомандувача Збройних Сил України - Президента України просто вражають: зріс рівень патріотизму в Україні, національний Український одяг, вишиванки, стрічки, шаровари, залюбки одягають українські діти та дорослі, діти співають українські пісні та проводять костюмовані українські свята. І це далеко не всі результати впровадження Національної Програми.

         

Декоративно-ужиткове мистецтво та його вплив на формування людської особистості.

Найбільший вплив на формування людської особистості, яке найінтенсивніше відбувається в дитячому віці, справляє декоративно-ужиткове мистецтво. Це пов'язане з тими функціями, котрі мистецтво виконує як елемент суспільної та індивідуальної свідомості. Декоративно-ужиткове мистецтво справляє величезний позитивний вплив на формування всіх якостей школярів. 







(село Павлиш Онуфріївського району.)
 Василь Олександрович Сухомлинський дуже любив дітей, тому і став педагогом. Це справді людина з полум’яним серцем, видатний педагог сучасності. 35 років свого життя він віддав школі. Сухомлинський – заслужений вчитель України, лауреат Державної премії імені Т. Г. Шевченка, Герой Соціалістичної Праці. З його ім’ям пов’язані збагачення і піднесення педагогічної науки ХХ століття. Велика, самобутня спадщина вченого з плином часу привертає все більше уваги.


Робота над реалізацією навчально-виховного 
проєкту "Берегиня року".




 Ляльки - мотанки Зима, Весна, Літо, Осінь.


Урок милування «Природа рідного краю».




 Експрес-повідомлення «В.Сухомлинський і природа»;
 Перегляд відеофільму «Унікальність природи Долинського району»;
 Екологічна гра «Чарівні звуки природи»;
 Хвилинка милування «І людина, і рослини починаються з росини» (за
казкою В.Сухомлинського «Краплини роси»);
 Екорозминка «Живильна росинка»;
 Таємничі загадки дендропарку «Веселі Боковеньки»;
 Майстер-клас із виготовлення ляльки-мотанки «Нерозлучники»;
 Вручення подарунків – ляльок-мотанок «Травниця».
Гетманець Д.В., Корнієнко Р.М., керівники гуртків-методисти КЗ «ЦДЮТ
Долинської районної ради».




«Віртуальна подорож Європою».
       Ми живемо в Україні, державі, яка розміщена в центрі Європейського континенту. Україна прагне до об'єднання з іншими європейськими державами в Євросоюзі.



Довідка. Сою́зЄС  — економічний та політичний союз держав, які об'єдналися для досягнення стабільності, миру та процвітання. Сьогодні в об'єднання  входять 28 європейських держав з населенням понад 505 млн людей. різних національностей, вірувань та традицій. За 50 років існування ЄС перетворився на потужну і впливову силу, яка відіграє провідну роль у світовій політиці, економіці, культурі.
Перед вами яскраво-синє полотнище із зображенням у центрі круга із дванадцяти золотих зірок.. Це - Прапор Європи . Число зірок не пов'язано з кількістю країн-членів організації. У різних традиціях «12» є символічним числом, що означає абсолютну досконалість. Це також і кількість місяців у році, і кількість цифр на циферблаті годинника, тоді як коло є ще й символом єдності.
День Європи— свято, що відзначається в країнах Європейського Союзу 9 травня.
Офіційні мови: 23 мови (англійська, болгарська, голландська, грецька, датська, естонська, ірландська, іспанська, італійська, латвійська, литовська, мальтійська, німецька, польська, португальська, румунська, словацька, словенська, горська, фінська, французька, чеська, шведська).
Грошова одиниця: євро (у п'ятнадцяти з двадцяти восьми держав-членів ЄС: Австрії, Бельгії, Греції, Іспанії, Ірландії, Італії, Люксембургу, Нідерландах, Німеччині, Португалії, Словенії, Фінляндії, Франції,а також на Кіпрі та Мальті).








Немає коментарів:

Дописати коментар